Karlovačka Čistoća ovaj tjedan započinje s postavljanjem bar kodova na spremnike za miješani komunalni otpad i čipiranje spremnika. Tim povodom u ovoj gradskoj tvrtki danas je održana konferencija za novinare na kojoj je govorila direktorica Josipa Škrtić Pucarević. Svi javni isporučitelji usluge dužni su sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom, Uredbi o gospodarenju otpadom i Odluci Grada Karlovca o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog i miješanog  biorazgradivog otpada, omogućiti  korisnicima unutar usluge dvije stvari.

-Dužni smo označiti spremnike koje ćemo povezati s pojedinim korisnikom, a označavat će se pojedinim barkodom i unutar određenih aplikacija povezivat će se s pojedinim korisnikom. Radi osiguravanja evidencije pražnjenja spremnika, unutar spremnika kod svakog korisnika na obračunskom mjestu stavljat će se u spremnik čip. Objedinili smo tako ovom akcijom unutar Čistoće  označavanje spremnika, te njihovo  povezivanje i čipiranje. To će raditi četiri tima sa po dvije osobe. Oni će obići cijeli teren, odnosno naših 21 tisuću korisnika, kaže  direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević.

Nakon toga na vozila Čistoće bit će ugrađivani softweri koji će očitavati čipove gdje će se prema kriteriju pružanja usluge, očitavati broj pražnjenja spremnika, sukladno njegovom volumenu. To će biti podloga za obračunavanje cijene usluge. Radi se ustvari o pripremnim radnjama koje predstoje novom načinu uluge koja bi trebala biti uvedena na području grada Karlovca početkom sljedeće godine. Timovi Čistoće su danas prvi dan izašli na teren, kaže direktorica Škrtić Pucarević i dodaje.

-Naši vozači kada budu obilazili korisnike, odnosno praznili spremnike ostavljat će obavijest svakom od naših korisnika da ne spremaju kante i da omoguće svim našim djelatnicima koji poslije kamiona dolaze raditi čipiranje i barkodiranje da ih dočekaju te kante i da mogu odraditi posao. Za sve one korisnike koji nisu iznijeli kante ili nisu kod kuće, ostavljat ćemo obavijesti i broj telefona, kako bi mi naknadno došli i obavili taj dio posla.

Još je korisnicima uputila i zamolbu.

-Molimo sve naše korisnike da barem do 14 sati kante svakog dana kada ide odvoz ostave na obračunskom mjestu; tako da kada dođe na njih red budu dostupne našim djelatnicima.

Odlukom Grada Karlovca je definirano da će kriterij obračuna biti volumen spremnika i broj njegovih pražnjenja. Tako će neki moći platiti manje,ako će imati manji broj pražnjenja i manje spremnike, ističe Škrtić Pucarević.

-Korisnicima će se omogućiti odabir između spremnika različitih volumena; od 60, 80, 120, 240 pa nadalje.

-Cjenik smo podnijeli na suglasnost, no ipak smo ga povukli jer kako smo prije najavljivali, došlo je do promijenjenih okolnosti unutar resornog Ministarstva, odnosno u načinu sufinanciranja natječaja i prijavitelja. Krajem prošle godine nam je bilo rečeno da će  u većini slučajeva biti prijavitelj Čistoća, u određenom dijelu gdje će Ministarstvo sufinancirati s jednim  dijelom, a mi s drugim. Sukladno tim okolnostima, mi smo izradili izračun naših cijena što smo prezentirali gradonačelniku. Međutim, novi moment je od prošlog tjedna taj da će osim za vozila, za svu drugu opremu prijavitelj biti jedincia lokalne samouprave. To nam je drastično promijenilo izračun cijene, gdje cijena nije bila izražena na način kako smo mi prezentirali gradonačelniku. Stoga smo i povukli taj cjenik, jer  ako ne bude sufinaciranja sa strane Čistoće cijene će biti znatno manje, rekla je direktorica Čistoće Josipa Škrtić Pucarević.  

RAZNO