Građani razočarani što Grad Osijek nije uključen u ovaj projekt

Kada je Osječanka Martina, nakon niza neuspješnih pokušaja da kontaktira komunalnu službu Grada Osijeka, na internetu naišla na aplikaciju e-Redar, s pomoću koje to može učiniti s tek nekoliko klikova mišem – malo je reći da je bila oduševljena. Kako već danima pati zbog dva polja ambrozije s kojima je prisiljena dijeliti svakodnevnicu, požurila je preko toga sustava kontaktirati Grad Osijek. No, za razliku od brojnih stanovnika drugih gradova u Hrvatskoj, koji su s pomoću aplikacije bez problema riješili svoje komunalne probleme, razočarala se shvativši da Osječani nisu među sretnicima čija se gradska uprava koristi e-Redarom.

“Živim na Filipovici, odmah pokraj privatne parcele obrasle u ambroziju, a radim u središtu Osijeku, u Županijskoj ulici, zgradi iza koje se proteže također napuštena privatna parcela obrasla u ambroziju. Ne mogu disati kod kuće, ne mogu disati na poslu. Zvala sam komunalce bezbroj puta i pokušala prijaviti taj problem. No, gdje god sam se pokušala obratiti, nije bilo suradnje. Onda sam otkrila e-Redar. Odličan sustav za prijavu komunalnih problema i svoj problem posredovanjem te aplikacije pokušala prijaviti Gradu Osijeku. No dobila sam odgovor da naša gradska uprava još uvijek nije u sustavu te da primaju sam proslijeđene mailove s e-Redara na koje ne stižu odgovori. Paraleno, aplikacijom se aktivno koriste građani drugih gradova i od svojih uprava javno i transparentno dobivaju odgovore i pomoć”, priča Martina.

Iz Grada Osijeka o sustavu e-Redar ne može se dobiti nikakva informacija. No zato iz tvrtke Pulsar d.o.o., koja je tu platformu razvila, potvrđuju da imaju registirane korisnike iz Osijeka, kao i da je Grad Osijek pozvan da se uključi u tvaj projekt, ali da za sada suradnja nije ostvarena.

“Aplikacija i sustav e-Redar otvoren je za sve građane Hrvatske. Svaku prijavu koju korisnik pošalje sustav automatski šalje na mail adresu komunalne službe grada za koji je korisnik prijavljen. U slučaju Osijeka pitanja i prijave trenutno se šalju na e-mail adresu Marine Blažević, više savjetnice u Gradu Osijeku. Gradskoj upravi poslali smo službeni prijedlog za uvođenje ovog transparentnog sustava, a primili su ga gradonačelnik, Marina Blažević i Ivica Šiškić. Nadamo se da ćemo dobiti povratnu informaciju”, kaže direktor Pulsara, Bruno Trstenjak, te ističe kako je projekt najbolje prihvaćen u Međimurskoj županiji, gdje trenutno svi gradovi uvode taj sustav komunikacije s građanima kao jedinstveni transparetni način komunikacije koja vodi brzom i efikasnom načinu rješavanja problema. Pregledom aplikacije jasno je da odgovore na svoja pitanja i rješenja za komunalne probleme s pomoću e-Redara brzo dobivaju i, primjerice, Zagrepčani.

“Gradovi koji se koriste sustavom uvelike su unaprijedili poslovanje i usluge za građane. Kod komunalnih odjela koji su uveli ovaj sustav izmjerena je dinamika u rješavanju prijava. Ona iznosi otprilike tek nekoliko sati od vremena prijave”, kažu iz Pulsara. ​

Ivana Solar

 

 

EFIKASNOST I TRANSPARENTNOST PROJEKTA

Cilj projekta e-Redar bio je razvoj IT platforme koja omogućava građanima izravnu komunikaciju s komunalnom službom njihove lokalne uprave te time i podizanje kvalitete života građana. Razvijenu platformu karakterizira nezavisnost i transparentnost u objavljivanju zaprimljenih prijava i prijedloga građana poslanih gradskim upravama. Za potrebe ovog projekta razvijena je internetska kontrolna aplikacija namijenjena komunalnoj službi lokalne uprave u mjestu i/ili gradu te besplatna mobilna aplikacija za sve građane. Kontrolna aplikacija omogućava komunalnoj službi jednostavan pregled zaprimljenih prijava ili pitanja građana te online odgovaranje, ali i prikaz statističke analize vezano uz kategoriju prijava i intenzitet njihova zaprimanja. Analiza pak omogućava gradskoj upravi uvid u učestalost prijava u pojedinim kategorijama te detaljan prikaz lokacija prijava na području grada. Na temelju tih podataka sustav gradskoj upravi omogućuje lakše lociranje problematičnih gradskih točaka te učinkovitost u rješavanju problema.

Izvor Glas Slavonije

RAZNO