Među prvima u državi Osijek i Unikom krenuli su u primjenu novih zakonskih odredbi, prema kojima se komunalni otpad ne naplaćuje više paušalno, nego prema količini odvezenog otpada, a prešlo se pri tome na novi način obračuna odvoza. Nakon što je u lipnju isteklo prvo obračunsko razdoblje, čelnici Unikoma održali su jučer konferenciju za novinare. U Unikomu generalno zaključuju kako su i jedni i drugi, komunalci i korisnici, dobro odradili svoj dio posla.

Za Unikom prelazak na novi sustav značio je i osvježavanje evidencije podataka, pa su tako s početnih 48.850 nakon registracije došli do 51.624 evidentirana korisnika. Polovina njih odgovorila je na poziv Unikoma i sama odabrala koliko puta želi da joj se odvozi otpad.

U međuvremenu kante su čipirane, kamioni dobivaju sustav automatske identifikacije pri skupljanju otpada, svaki kamion ima sustav videonadzora. Svi ti podatci završavaju i čuvaju se u središnjem informatičkom sustavu.

A rezultati su sljedeći: 55 posto ukupnog broja korisnika, njih 28.744, živi u kući, a njih 22.080 (76 posto) odlučilo se smanjiti broj odvoza. Tako da se s nekadašnjih 4-5 odvoza broj mjesečnih odvoza sada smanjio na prosječnih 2,4. Najviše se korisnika odlučilo na varijantu odvoza dva puta mjesečno.

No nakon prvog obračuna pokazalo se da je više od polovine korisnika, 55 posto, ipak imalo više mjesečnih odvoza, pa je sada u dugu, trećina ih je imala manji broj odvoza, pa je u preplati. Samo deset posto korisnika zadržao je prijavljeni broj odvoza.

Korisnici koji žive u višestambenim zgradama bili su, pokazuju obrađeni podatci, više “od riječi”, 40 posto bilo je u ugovorenim količinama, a podjednako je, po 30 posto, korisnika u preplati odnosno u dugu.

– Sljedećeg mjeseca svi korisnici na svoje adrese dobit će izvješća o uplatama za posljednjih osam mjeseci, počev dakle od studenoga prošle godine. Ako imaju dug, dobit će dodatnu uplatnicu s potrebnim iznosom uplate, ako su u preplati za taj će im iznos biti smanjen sljedeći mjesečni iznos – objasnio je Davor Vić, direktor Unikoma.

Svjesni kako svaka promjena donosi dio nesporazuma, pa i nezadovoljstva, u Unikomu su u međuvremenu i poboljšali komunikaciju s korisnicima, uvedena je i nova telefonska centrala, koja pamti neodgovorene pozive i povratno naziva stranke. Naposljetku, blagajna Unikoma svakog utorka radi produženo, do 19 sati.

Dario Kuštro
Stižu obračuni: za one koji su u dugu dodatna uplatnica, a onima u preplati smanjuje se iznos za sljedeći mjesec
Izvor Glas Slavonije

RAZNO